Waarom doen wij het zo?

Meer motivatie.

Een ezel gaat pas vooruit als je hem aan zijn staart trekt. Motivatie valt niet toe te dienen, maar wel aan te wakkeren. En dat doen we met humor, warmte en uitdaging.

Leren leren.

Zelfredzaam, zelfstandig, zelfsturend – dat leer je door ‘zelluf doen’. Dat weet iedere peuter al. Steunen = leunen. Dus ook wij leren kinderen liever vissen, dan dat we hapklare vissticks serveren.

Tijd over om te groeien.

Een schooldag is al lang genoeg. Naast huiswerk moet er tijd zijn om te groeien, languit op de bank. Anderhalf tot twee uur huiswerk zou volgens alle Utrechtse scholen genoeg moeten zijn. Als je genoeg doet in de les, tenminste. Dus dat stimuleren we ook!

Blijvend resultaat.

Het duurt soms even, maar de meeste leerlingen maken bij ons de draai van ‘als ze het niet controleren doe ik het niet’ naar ‘met een beetje arbeidsethos is het schoolleven zoveel leuker en makkelijker’